Cahilleştiren eğitim sistemimiz


Din Kültür Ahlak
Vatandaşlık
Milli Güvenlik ve daha nicleri. Geçtiğimiz günlerde bu derslerden biri kaldırıldı. Din Kültür Ahlak değil. Vatandaşlık da değil. haberlerden de takip ettiğiniz gibi; Milli Güvenlik.

Bu dersin içeriğinin bazı bölümleri “vatandaşlık” dersi kapsamına alındı ve artık öğrencilerin zihnine kötü fikirleri sokma görevi bu derse verildi.

Biz lisedeyken Milli Güvenlik derslerimize gelen emekli ama hala üniformasının altında gizlenen faşist subaylar derslerimize gelir bizim gayrimüslim olduğumuz için iyi vatandaşlar olmadığımızı aklımıza sokarak bize öğretmeye çalışırlardı. Biz de farkına varmaz ama içimize atar ileride azınlık psikolojisi olarak ruhumuza yansıyacak bu durumu sindirirdik.

Tabi aslında sizlere sadece düşmanla savaşmayı veya ülkenizi tehdit edebilecek unsurları öğrettiği için çoğu Müslüman Türk öğrenci bu dönemleri bizden faklı olarak biraz daha iyimser anlatabilir…

Burada yola çıkarak Türkiye’deki eğitim sisteminin ne kadar eğri, ne kadar adaletsiz olduğuna varmamız pekala mümkün.
AKP hükümeti bantlarla kapatmaya çalışılıyor bu yaraları. Ama bu yaralar bantlarla kapatılması gereken yaralar değil. Bunlar yanık yaraları. Yani havayla teması gerekli ki iyileşsin. Üstü bantla kapatılan sorunların aslında gerçek hayatla temas etmesi durumunda çözüme ulaşabileceği gibi bu yarlar da kapatılmadan kabullenilirse çözüme ulaşılacak.

Bir düşünelim neden acaba 89 yıllık bir cumhuriyette halen nasıl vatandaş olacağımızı bize öğretmek için bir ders var. Ya da dinimizi bize ahlaki değerleri öğretmek için.

Çünkü bizler bu devlet için eğitilmesi gereken ileride onlara oy sağlayacak olan koyun vatandaşlarız. Onun yaptıklarına karşı çıkmayan, devlet bekası var oldukça ona bağlı kalacak olan, kalması gereken vatandaşlarız…

Bu sistemin sonuçları olan bugünkü vatandaş kılıflı TC kimliği taşıyanlar bugün sistemin gerektirdiği vatandaşlık görevlerini yerine getiriyorlar.

Fransa’daki yasa tasarısına paralel bir şekilde Türkiye’de başlatılan anti-fransız kampanyaları bunlardan biri. Arka camlarına “Fransızları almıyoruz” yazan taksiler müşteri “havaalanı” deyince önce kendi  Türklüklerini sonra da müşterinin Fransızlığını unutuyor oluyorlar.

Aynı şekilde birkaç sivri akıllı Antepli, google’dan birkaç ünlü Ermeni vakfını bulup Fransa devleti ve Cumhrubaşkanı Nikolas Sarkozy ile birlikte Türkiye’deki Ermeni vakıflarını da dava edip tazminat talebinde bulunabiliyorlar…

Tazminat…
Evleri yakıldığı, köylerinden oldukları, bir yandan da manevi zarara uğradıklarını söyleyen bir Antepli aile geçtiğimiz hafta bu gerekçelerle Antep mahkemelerine başvuruda bulunmuş. Davayı da savcı utanmadan kabul etmiş… Ne ilginç değil mi. aynı hafta 36 beyannamesi ile gayrimüslim vakıfların mallarına el koyan TC Devleti Galata’daki Rum Okulu’ndan başlayarak malların iadesine başladı.

Bir o yandan bir bu yandan Türkiye’de “iade özgürlüğü” alanında hareket başlamış gibi gözüküyor…

Bir alan karmaşası mevcut ortamda…

Tüm bunlar olurken gerçek bir kişi YK arıyor beni:
“Sosyal güvenlik yasası gereği gelir tespiti yapılıyor, fakat bu tespit yapılırken camii imamının da bunu onaylaması gerekiyor,ben Adıyaman’dayım ve kimliklerimizde Hristiyan yazdığı halde bizi de buna tabi tutuyorlar bu yasal mıdır?” diyor…
Ne desiniz yasal mıdır?
Tabi YK’nın kimliğinde Hristiyan yazdığı için onay verilmiyor bir türlü. İşsiz olan YK bir türlü yararlanamıyor bu işsizlik sigortasından… Niye halen Hristiyan’sın diyorlar…

“Bugün kaymakamlığa gittim bu durum hakkında bilgi almak istedim fakat bana hakaret ettiler geri geldim… Kaymakanlığa gittim yazı işleri müdürü Hristiyan olduğum için bana hakaret etti. ben de savcılığa gittim savcıya durumu anlattım savcı bana dilekçe yazıp getirmemi söyledi.”

Şimdi bunlar münferit olaylardır diyenlere bir iki cevap:
Ne çok münferit olay var değil mi?
Sanki münferit değil de organize gibi…

Evet organize bir düşmanlık söz konusu aslında. Belki de yapanın bile farkında olmadığı bir düşmanlık.
Bizleri cahilleştirmeye çalışan Türk eğitim sisteminin bir organizasyonu söz konusu.
Sanki beynimize yerleştirdikleri bir chip var da söz konusu gayrimüslimler olduğu zaman chipin düğmesini açıyorlar.
Dörtbir yandan geliyor münferit olaylar…
Ama münferit işte…

Bir Cevap Yazın

