Şifre, Batak, Tarih ve inklapları anlamak


Yıl 98 mi ne. İlkokulu ve liseyi ermeni okullarında okumuş olmanın da verdiği bir dezavantaj ile ilk kez bu kadar benimle aynı milletten olmayan bir topluluğun içerisinde buluyorum kendimi.

Yıldız Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği anfilerinde Erhan, ben, Esin, Levent, Hasan, Şenay ve Emre ilk arkadaşlıklarımızı kuruyoruz. Bir milliyetçi, bir solcu, bir devrimci bir Ermeni bir zengin müteahhit oğlu olarak farklı kimliklerle kendimizi birbirimize tanıtmışız.

Ders aralarında oturmuş BATAK oynuyoruz.

Hazırlık sınıfında hepimiz en azından halen birşeylere hazırlanan öğrencilerdik. Bizim zamanımızdaki ŞİFRE’lerden bihaber kendi emeğimizle kazandığımızı sandığımız sınavlardan geçerek bu üniversiteye gelmiştik ve birlikte İngilizce öğreniyorduk. Nasıl olmuştuysa halen bilmiyorum ama çok iyi seviye tespit sınavından geçtikten sonra, İngilizce bilenler ve bilmeyenler aynı sınıfa düşmüştük. Sonra “hata mata” dediler ayırmak istediler sınıfları ama biz kaynaşmıştık artık, inadına kopya alıp-verip arkadaşlarımızın bizimle birlikte kalmalarına uğraşıyorduk. Başardık da.

Lisede vatandaşlık, milli güvenlik, tarih, Atatürk ile inklapları derslerinden kurtulduğumuzu sanmıştık ama bir yıl sonra normal üniversite derslerine başladığımızda, İngilizce Hazırlık’ın aslında Atatürk İlke ve İnklaplarını ve Tarihimizi daha iyi anlamak için olduğunu anladık.

Makine mühendisleri için zorunlu ders “Atatürk İlke ve İnklapları” ilk vize:

“Erzurumve Sivas Kongreleri’nde Ermenilerle ilgili maddelerle ilgili görüşlerinizi yazınız, yorumlayınız?”

150 kişilik sınıfta hocanın her seferinde bana birşey söyleyeceği zaman bastıra bastıra “AAAAARRİİİFF” demesi yetmezmiş gibi gel de soruya bak. Oysa biz BATAK’la iyidik. Ayrışmak niyetinde değildik. Solcuyduk , Ermeniydik, Esin’dik, Emre’ydik, Hasan’dık.

Üniversite birinci sınıfta soğudum ben Türkiye’deki üniversite eğitiminden. 150 kişilik sınıfta verdiğim cevaplar sebebiyle herkesin not yükselttiği Atatürk İlke ve İnklapları dersinden “F0” (yani not kırmak değil devamsızlıktan) ile kalan tek kişi bendim. Ne şanstır ki sınıftaki tek Ermeni de bendim.

Oysa ki sadece bu kongrelerde alınan kararların sadece Ermenilere yönelik olmadığını ulus devletini inşaa eden bir milletin kendini arındırmak ve diğer kimliklerden korumak için halkında gayrımüslimlere karşı bir önyargı yaratmak olduğu minvalde 4 sayfa kompozisyon gibi cevap yazmıştım.

Geçtiğimzi hafta Dicle Üniversitesi’nde bir “eğitimci” (özellikle tırnağa alıyorum) öğrencilerine şu soruyu sordu:
“Osmanlı Devleti Ermeni soykırımı yapmamıştır. Ruslarla işbirliği yapan ve Osmanlı ordusunu arkadan vuran Ermenilerden bir kısmı hainlikleri sırasında, bir kısmı da Almanların teklifi ile icra edilen tehcir sırasında açlık, hastalık ve soğuktan ölmüştür, bir kısmı da hainlik ettikleri için Ruslarla gitmiştir ve Türkiye’de Ermeni nüfus böylelikle azalmıştır.”

a)      Doğru b) Yanlış

Türkiye değişti diyenlere…. 98-2010 farkı fiyatı?
We dont need education diyorum ben afiyet olsun… 🙂

Reklamlar

Şifre, Batak, Tarih ve inklapları anlamak” üzerine bir yorum

  1. Bence en kötüsü yıllarca, hem de 1915’ten epey bir yıl sonra bile kendi ismini muhafaza edememek. Hem de hoca hanımlar beyler tarafından AAAAAAAAAAAAAAARRRRİFF? diye çağrılmak. Aris ki ne güzel bir isim…. 2000’li yıllarda ya da hemen öncesinde de, aslında soykırım, tehcir ve MÜSLÜMANLAŞTIRMA’nın bir zincirleme insanlık sorunu olarak sürdüğünün bir kanıtıdır: kim mi yapmış/ hala yapıyorlar ya….

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s