Yaş 24


Tunus’ta Mısır’da sonra da sırasıyla Ortadoğu ülkelerine sıçrayacak olması muhtemel ve beklenen halkın isyanının sesleri Türkiye’ye kadar geliyor. Bir yandan yıllarcasırtımızı döndüğümüz bu ülkelerdeki siyasetçilerin isimlerini gazetelerin dış haberler sayfalarının dışında ilk kez okuyoruz.

Ben de bu utançla oturup gazetelere baktım dün sabah çay bahçesinde. Hiçbir şey anlamadım desem yeridir. Liderlerin isimleri geçmişleri ve icraatlarından çok dün sokakta kaç kişinin öldürüldüğünü ve aslında işin arkasında ABD’nin olduğunu söyleyen yorumlar dışında kendimce yorumlayabileceğim saf bilgi bulamadım. Sonra girdim internetten tek tek baktım kimmiş bu “mübarekler” diye.
Öğrendim.
Artık kimin kim olduğunu bilerek yola devam. Hemen yanı başımızdaki olayları ancak okuyabildiğimiz hiçbir şekilde gidip destek olamadığımız, bu halk isyanının ucundan tutup da “biz de buradayız” diyemediğimiz bir ülkedeyiz.

Çünkü kendi yanı başımızdaki çığlıkları bile 30 sene sonra duyduk biz. Hala 1915’te Anadolu’nun derin kuyularına hapsolan çığlıkları duymuyoruz bile.

Mısır’da sokaklarda ölenlerin rakamları sanki çerezmiş gibi sayıldığı sırada, aradan seçilen isimlerin birçoğunun yaşının dünyanın birçok yerinde “genç” kategorisine girdiğini farkına varıyorum. Sonra gözüm kahvedeki “18 yaşından küçükler giremez” yazısına takılıyor bir kez daha. Sonra önümdeki gazetenin köşesindeki alkol “satın alma” yaşının 24’e çıkarıldığının haberine bakıyorum.

Birkaç yazıdır sağ omzuma oturmuş pis pis içinden küfür eden zapt edilemeyesi şeytan konuşmaya başlıyor:

E be devlet.
Daha yaşı ilkokula yetenleri taş attığı için yargılarken,
15 yaşındayken everip de nüfusunu hemencecik 80 milyonun üzerine çıkarmaya çalışırken,
18’ine gelmemişleri taciz ederken,
Yaş 18 dedin mi vatandaşlarını askere alırken,
bu insanlar gayet “yetişkin” iken,
alkol satın alırken ve bara giderken mi bu insanlar “çocuk”…

Sizi bilmem ama ben yemedim arkadaşlar… Bu insanlar alkol alamayacaklarsa askere de gitmesinler.
Kendi gençlerini bu kadar aptal ve kontrol edilemez gören bir ülkenin aynı gençlerin eline silah tutuşturması kadar ironik bir durum var mıdır?

Omzumdaki sivri dişli devam ediyor…
15 yaşında evlendirilmiş bir çocuğun bir yıl sonra çocuğu olduğunu düşün. 24 yaşında genç bir baba veya anayken 9 yaşında bir çocuğu olacak. Bakkala gidecek bira isteyecek. Bakkal da “yok reşit değilsin” diyecek.
Ne babalığı kalır o gencin çocuğunun yanında ne de çocukluğu.
Fıkra gibi ama öyle…

Mısır’da eyleme gidenlerin çoğunun lise öğrencisi olduğu gibi, yaş 24 yolun yarısı birçok ülkede.

24 yaş hakkında bilgilendirme…
http://www.facebook.com/note.php?note_id=490978806573&id=8087014348

 

Yaş 24” üzerine 3 yorum

  1. 18 yaşında cebimde silah taşıyabiliyorum, 18 yaşında insan öldürmeye ve ölmeye gönderilebiliyorum, 22 yaşında öğretmen olup okullarda çocukları eğitebiliyorum, doktor olup hayat kurtarabiliyorum.
    içkinin yanında birşey daha var bence, 25 yaşından önce seçilemiyorum, 18 yaşımda oy vermeme rağmen. Artık milletvekili, vs olmak ne kadar zor bir işse????

Bir Cevap Yazın

