5 kuruşlar


Hafiften geyik biraz da matematik bir yazı…

Çay bahçesinde çaylar hala 1.5 lira. Ben yalancısı çıktım diyeceğim ama aslında Galata’daki kitlesel bir hareket sonucu çaylar 2 lira oldu resmi olarak ama 1,5 liradan veriliyor hala… Aralık ayı başından bu yana Sergen’e serzenişlerimiz vücut bulmuş olacak ki Çayları halen 1,5 liradan veriyor bize.

O kadar çok çay tüketiyoruz ki arada içtiğimizin ve verdiğimiz paranın hesabını tutmuyoruz. Hani bazen Sergen’e borçlu kalıyoruz. Bazen o bize. bazen de “hak helal” edilip 50 kuruşlar veya 0.05 kuruşlar kalıyor. Hiçbir zaman dönüp de sergene neden 9.5 lira da 9 değil diye de sormadım, sormazlar da. Ama dün Şişhane Metro durağından metroya binerken fark ettim. Şu jeton makineleri 5 kuruşları geri vermiyor. Para üstü iadesi en az 10 kuruşa kadar.

İstatistiklere göre İstanbul’da günde 140 bin kişi metro 150 bin kişi tramvay kullanıyor. Bu veriye göre herkes değil ama en azından yüzde 10’u, 5 kuruş bırakıyor olsa 365 günde 225.500 TL yapar. Yani aslında yılda bu kadar paramızı şu metrodaki aletlere yediriyoruz…

Ben de oturmuş çay bahçesinde 5 kuruş fazla  5 kuruş eksik hesaplayanlara hayıflanıyorum. Her gün bu devlete 5 kuruş kaptırırken çay bahçesindeki 50 kuruşun hesabı niye…

Bugün gazetelerde Ermenistan’daki Medzamor Atom Santrali’nin haberleri vardı. “Ölüm 16 kilometre yakınımızda” başlıklarıyla. Bu da bizim 5 kuruşlara benziyor. Galata Kuledibi’ndeki çay bahçesinde otururken çayların 5 kuruşunu hesaplarken, Şişhane metrosunda hergün kaptırdığımız 5 kuruşları görmüyoruz. Ve çaktırmadan “helal” ediyoruz.

O zaman benim kuruşlarım da Gündoğdu Çay bahçesine helal olsun bundan sonra…

Not: Uzun süredir Çay Bahçesinden bahsetmiyorum diye belkim darılıyorsunuzdur. Ama başta da dediğim gibi burası çay bahçesinden dünyaya farklşı bir bakış yeri. Eninde sonunda Türkiye ve dünya gündemi de etkiliyor çay bahçesini. Çay bahçesindekileri.
Sadece küçük dedikodular değil aslında sizlere çay bahçesinden aktardıklarım. Minimal olaylardan Makro dünyalara geçiş penceresi aynı zamanda. Bu samimiyettir ki aslında blogun müdavimleri oluştu. Bana bıraktığınız kitapları ve notları alıyorum. Merak etmeyiniz… Teşekkürler…

5 kuruşlar” üzerine 4 yorum

Bir Cevap Yazın

